onsdag 28 december 2011

Sovrumstankar!

För ett halvår sedan hade markfirman precis börjat med marken, och idag sitter jag och planerar färger till bland annat sovrummet ;)

Just nu är det bara vitmålat, men kanske det kommer upp en fondvägg så småningom. Färgerna på inredningen tänkte jag skulle få gå i en svart och brun bas, med blå toner till. (Idag, här hemma, är det rosa toner till det svarta och bruna) Lite New Englandkänsla smyger sig säkert på... ;)

Bild: IKEA: Livet Hemma



Gillar IKEA´s kollektion "Benzy", riktigt skarpt! Mixen av paisleymönstrat och rutigt känns helt rätt!
Bild: IKEA

Bild: IKEA
Ett å annat inslag av denim/jeans  känns inte heller så tokigt!
Bild via Allt i Hemmet

Bild via Allt i Hemmet
Riktigt längtar till att få "sätta tänderna" i inredandet... Fixet och pysslet, ni vet ;)
Angående fuskspisen, så nog kommer vi att tända den! Romantik på hög nivå!


Har alltid velat ha en kakelugn i sovrummet, så det blir nog bra med den där spisen... ;)


Maria

9 kommentarer:

  1. Förstår att du är ivrig. Jag gillar Ikea tyget med båtar.. Snyggt !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Roligaste som finns att planera och inreda i sitt hus. Snyggt med rutigt. Kram!

    SvaraRadera
  3. Åh, det kommer nog att bli superfint! Inreda är ju en stor del av nöjet när man gör om, bygger nytt!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej vännen, nu har jag läst ikapp din blogg lite;) Oj vad ni jobbar på. fast klart man gör när man har ett helt hus på G. Min man och jag åkte direkt från vårat bröllop till husbygge för 17 år sedan, hihi.
    smekmånaden blev ett hus...
    Blir spännande att följa erat bygge.
    Och så kul att få välja och vraka bland allt snyggt:)
    Ha en fortsat bra vecka<3
    Kramkram<3nettan

    SvaraRadera
  5. Mysigt, det kommer bli jättefint kram

    SvaraRadera
  6. Paisleymönstrade kuddarna är väldigt snygga.
    Jättemysigt med spisen, en kollega har en och det är hur fint och mysigt som helst.
    God fortsättning och hoppas du får ett riktigt GOTT NYTT ÅR.
    Kram/ Berit

    SvaraRadera
  7. ja det är ju det som är det roliga att pyssla med inredningen- vi fixade nyss vårat sovrum och jag blev helnöjd. Så härligt att ligga i vårt nya sovrum. Kram på dig!

    SvaraRadera
  8. Oj vad mycket kul du har framför dig! Ibland känns det säkert lite jobbigt med byggröran men tänk vad mycket roliga saker det innebär också. :) Kram! /Nellie

    SvaraRadera
  9. Inredningen är ju det roliga.Älskar inslag av denim.kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...