söndag 6 november 2011

Vem är det, vem är det..?

Har ni någon gång stått ansikte mot ansikte med någon och pratat och inte vetat VEM det är ni pratar med, då kan ni tänka er känslan jag hade igår ;)



När jag skulle sätta mig i bilen, för att åka hem från husbygget, så stannar en bil till och  bilrutan körs ner.
Mannen i bilen säger glatt "Hej!". Artig, trevlig och väluppfostrad som jag är hälsar jag naturligtvis på honom, och undrar samtidigt, förbryllat "Vem är det?". På något sätt verkar han bekant, men varifrån? Att det är någon jag inte brukar umgås med är jag fullkomligt säker på! ;) Så mycket koll har jag!
Han frågar mig "Bygger ni här?" på ett sätt som känns som en självklar fråga för honom. Jag svarar sanningsenligt "Ja..." och undrar fortfarande vem jag konverserar med... Han berättar vidare att han brukar åka förbi där på gatan och att husen kommer upp ett efter ett... då undrar jag en sekund om det är en av mannen i mitt livs kolleger...men nej, den person jag tänker på skulle nog inte känt igen mig, och nej, det är INTE den personen, jag slår tanken ifrån mig lika snabbt som den kom... Men VEM är det då???
När mannen lite halvt skojar om att han kanske också skulle bygga här för att det är nära hans jobb... DÅ! Då trillar kronan ner... Det är ju pizzabagaren i lilla byns enda pizzeria! Jag känner ju naturligtvis inte igen honom, när han bytt ut pizzabagarkläderna mot privata! ;) Mannen eller, ja pizzabagaren då, kör vidare mot pizzerian, och jag ler lite glatt för mig själv... Vilken sitution jag hamnade i ;)

Som tur är, så är jag rätt säker på att han aldrig uppfattade min undran om vem han var. Och jag gissar att han inte läser min blogg... ;)

Nu förundras jag mest över att jag var så bekant för honom!? SÅ ofta handlar jag verkligen inte pizza! ;)




4 kommentarer:

  1. Skönt att du kom på vem det var. Konstigt det där med att möta människor på "fel" plats. Kram!

    SvaraRadera
  2. Förmig är det också så.. som för pizzakillen alltså. Jag har ett jäkla bildminne, men är urusel på namn.
    Jag kan hälsa på kunder, jag träffat typ två gånger... ;) Och får för mig att det är någon jag träffat ofta..!

    Men visst är det hemskt när man inte kan placera var man mött personen!

    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    Vet precis hur det är...men jag brukar aldrig komma på..vem det är. När man sen har pratat en stund..kan jag inte med att fråga...du hmm..vem är du???
    Vilken tur..att du kom på det...:)
    Önskar dej en fortsatt härlig söndag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Hi hi det var kul skrivet, ja det är jobbigt när den situationen uppstår:)
    Kanske inte så kul att känna sig väl igenkänd av pizzabagaren (man vill ju inte vara stamkund direkt)men trevligt ändå.
    Kram!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...