måndag 21 november 2011

Tankar en Måndagmorgon

Denna Måndagmorgon vaknar jag före klockradion. Jag och mannen i mitt liv lade oss rätt tidigt igår, så sömnkontot var väl ordentligt påfyllt ;)


Mellan frukost, make-up, sängbäddning och "koll om tvättmaskin behöver laddas inför eftermiddagen", hinner jag med en stunds reflektioner. Reflektioner över att "oj, vad tiden går!", typ... ;)
På Söndag är det första advent, något jag är väl medveten om, eftersom jag verkligen ser fram emot att få adventspynta vårt hem. Men ändå... någonstans i min hjärna, eller nåt..., så är jag kvar i september månad... Jag har aldrig varit något mattegeni, men jag får inte ihop det liksom? Vart tar tiden vägen? Vad har jag gjort denna höst?
Svaret där är såklart: "Husbygget". Det är husbygget som upptar mitt liv ;). Till stor del i alla fall! Och så allt det där runtomkring, som ändå alltid finns med. Det där vardagliga.
Och det är det jag tänker på nu, denna morgon... Vad jag ska hinna med nu, resten av tiden som vi har kvar i detta huset. Allt som ska packas och rensas ut...  För det är ju inte så lång tid kvar nu. De nya ägarna ska flytta in i mars. Och då ska vi helst ha tömt vårt hus någon vecka innan. "Hjälp!", kan man tänka... Ja, lite kanske ;) Men jag tycker ju samtidigt att detta är så fantastiskt kul,att få bygga vårt "drömhus", så jag låter mig inte stressas upp över det! Nej, för då skulle det inte fungera!

Det gäller istället att hitta andra saker som förenklar. Som att hjälpas åt alla hemma, och att låta maten bestå av vissa genvägar ibland ;)



5 kommentarer:

  1. Godmorgon vännen!
    Såå kloka ord..såhär på morgonen!!
    Det här med tiden håller jag verkligen med om...vi kanske skulle gå en mattekurs ihop...hihi
    Sen just det här med att stressa...tänk om människor inkl mej själv ibland..kunde sluta stressa!
    Önskar dej en mysig dag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Tiden går alldeles för fort...spännande med husbygget! kram kram Diana

    SvaraRadera
  3. Tiden går vara sig man hinner eller inte. Gäller bara att försöka priotera.
    Julen snart här men känns så avlägsen tycker jag när vi inte har någon snö. Hallå dax att komma nu!!

    Ha en toppen vecka.
    Kram Kia

    SvaraRadera
  4. Va rädd om dig. Tiden går väldigt fort ibland och ibland står den typ stilla. Det kommer att bli en mysig advent hos dig tror jag! Du kommer att hinna allt .

    SvaraRadera
  5. Det går i en rasande fart nu! Jag är rädd att jag inte ska hinna njuta på vägen... brukar stressa iväg, utan att stanna upp mellan varven. ;)

    Men advent ska bli så mysigt!
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...