torsdag 24 november 2011

Snart 1:a advent!

Ända sedan jag flyttade hemifrån, så har adventspyntet (eller julpyntet) plockats fram på torsdagen eller fredagen innan första advent. Lite beroende på hur schemat sett ut ;)


I år började jag redan igår, och fortsatte idag, och är inte riiiktigt klar än. Även om Mannen i mitt liv tycker att det är mer än klart, det är långt till jul än, tycker han. Att jag inte är klar än, beror ju inte på att jag har extremt mycket pynt... Nej, snarare att det blir lite mindre i år... Tiden räcker ju som bekant inte till, till allt ;) Jag tar en liten stund här och där. Men nu är det huvudsakliga på plats. Uterummet får sitt piff innan söndag, det också!

Hur gör ni när ni julpyntar? Är det tradition med samma saker på samma plats varje år? År ut och år in? Själv är jag lite lika när det gäller julpyntet som med all annan inredning, att smak och stil förändrats lite genom åren ;)
Fast någon pryl, får hänga med varje år. Som det pussandes tomteparet, till exempel. De ger ett så lyckligt intryck! Det har funnits med sedan barnen var riktigt små, och har sin givna plats någonstans i köket.  I år fick de pussas uppe på den vita hyllan, som jag dekorerade med tallriset, som vi letade fram på IKEA, för några veckor sedan ;)


Köksfönstret, är också ett ställe som varieras lite år från år. Det har varit stora pepparkakshjärtan, ljusslinga med stjärnor, stora röda julkulor m.m. Förra året blev det lite glas och silverdetaljer i altandörrfönstret, och de fick hänga med även detta år.
Åh, vad jag gillar att adventspynta!



Jag vill också passa på att tacka er alla för era fina ord gällande mitt förra inlägg om systersonen! Stort tack!

6 kommentarer:

  1. Vilken fin julgrupp du gjort och tomteparet har vi också! : )
    Lite nytt kommer väl till varje år men inte alltid allt som plockas upp. Köpte ny stjärna till A's fönster nu ikväll och på lördag blir det uppsättning med julljusen.

    Kram Kia

    SvaraRadera
  2. Kul att se ditt pynt! Jag är nog lite traditionell vill gärna ha som vanligt men lite nytt får det allt bli. Gulligt pussande tomtepar..

    SvaraRadera
  3. Vad många fina saker du fått fram! Mitt kommer fram till helgen tänkte jag.älskar liksom du att julpynta.
    Kul att du gillade min outfit!:) Jag köpte stövlarna i Västerås på Tullhuset.
    kram kram!

    SvaraRadera
  4. Åh, vad fint du har gjort :) Tack för inspirationen! kram

    SvaraRadera
  5. Godmorgon vännen!
    Så mysigt du gjort!!!
    Jag har aldrig pyntat till advent. Utan bara tagit fram ljusstakar och stjärnor. Sedan pyntade jag precis innan jul.
    Men dom senaste åren har jag haft tjejträff i början av dec..och då är pyntet framme.
    Jag brukar ha sakerna på samma platser..men märker..ju äldre jag blir..hihi...att jag inte tar fram lika mycket...ändå..blir det massor..haha.
    Men strunt samma...det är sååå mysigt!!!
    Önskar dej en mysig dag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Så jättefint du har pyntat kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...