onsdag 9 november 2011

Smyglyssnar... ;)

Idag gör jag det! Smyglyssnar på julmusiken! Jag har massor av jullåtar som jag tycker väldigt mycket om (Såklart, jag älskar ju julen... ) ,svårt att utse någon riktigt speciell favorit.
Men en låt som ligger extra varmt om hjärtat är nog faktiskt
  den här låten   med Magnus Carlsson, som är en riktigt bra sångare.

Vad passar väl bättre till, än några riktigt inspirerande julbilder!? Eller vinterbilder, om ni tycker det är för tidigt med jul ;)



Mysiga bilder: Lexington

Så mysigt att bläddra i julmagasinen och lyssna på julmusik, ensam i smyg, och slippa kommentarer typ: "Men, det är inte jul än!!!"



P.s Nu blev jag nyfiken på om ni har någon favorit-jullåt? Lägg gärna en länk på den i din blogg och lämna kommentar hos mig, så kommer jag in och lyssnar!

9 kommentarer:

  1. Hej vännen!!!
    Visst är det underbart med dessa jullåtar!!
    Satt igår och lyssnade..
    Jag har ju en favorit..julskiva...
    "Snön föll" med Perer Jöback!!!!
    Tycker att han är fenomenal!!!
    Min äldsta och jag..har varit några år i rad i Gbg..när han varit där..och haft sina julkonserter...Magiskt!!!
    Fortsätt..njut och lyssna...!!!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Nått som alltid går hem är "Last Christmas" heter du så?

    Tycker du jag har för mycket fritid? : ) Jag jobbar halvtid som ekonomiassistent och då halv lyxhustru som vissa vill kalla det. Dock lever jag inte i lyx och vi lever i synd!
    Drömmen är att få igång något eget och därför ägnar jag torsdag och fredag när jag är ledig från mitt riktiga jobb till att jobba hemma.
    Du var förskolelärare eller hur? På heltid? Du verkar vara ledig idag. : )

    Kram Kia

    SvaraRadera
  3. Jag har också haft drömmen väldigt länge och registrera faktiskt Melixa Design 2008 men har inte gjort något av det. Det är först i år som jag börjat bli produktiv och tanken är väl att ha näthandel men är himla sugen på ett gårdscafé med butik men tyvärr har vi inte den tomten. Drömma kan man ju göra!
    Ska ev vara med på julmarknaden här och lite läskigt blir det att andra ska syna vad man gjort men samtidigt kul. Man får testa sig fram helt enkelt.

    Krya på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Åh det är så härligt den här tiden, visst får man tjuvstarta, fina bilder kram

    SvaraRadera
  5. Hej på dej! Fin blogg du har,hittade dej hos kära Stina! Ja visst får man smyglyssna lite,hihi...ingen annansom hör...Ha det gott Gunilla

    SvaraRadera
  6. Vem bestämmer när julen är här? Det måste man väl få bestämma själv. Förr så var julen fram till påska men för min del så slutar den efter nyår (tom tidigare ibland) så varför inte starta den lite tidigare istället. November är ändå så mörkt och trist. Så mys på du!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Självklart...bara att låna!!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  8. Hej hopp!
    Man FÅR fuska lite, det är bara sunt ;-)

    En jullåt som jag verkligen älskar är It's Beginning To Look A Lot Like Christmas med Dean Martin. Det är så underbart härlig 16:e-december-och-allt-är-fint-hemma-och-jag-ska-snart-åka-hem-till-norrland-och-familjen-känsla i den :-)

    Men av de nyare så är jag ruggigt förtjust i Måns Zelmelövs låt som kom förra året. Tror att den heter December.

    Det är något speciellt med jul och jazz/swing

    SvaraRadera
  9. Det kan aldrig bli för tidigt med vinter ;)

    Julmusik har jag lyssnat på i någon månad nu och jag gillar faktiskt det mesta :)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...