söndag 20 november 2011

Plastade ytterväggar.

Nu börjar det synas att det händer saker inomhus också!
Väggarna har plastats och reglar (eller vad det heter?) för den sista isoleringen har börjat spikats upp.


På förmiddagen idag har jag tejpat skarvar på plasten. En insats för både miljön och plånboken ;) Det är kul att vara delaktig med det jag kan och hinner ;)

Innerväggar har också börjat komma på plats. Vägg mellan hall och en av döttrarnas sovrum.

Det börjar likna ett hus även inne... Här uppe blir det gästrum, sovrum och sovrum på rad.



I andra änden på övervåningen blir vårt sovrum. Ett ganska stort sådant. Vägg ivägg kommer det ligga ett badrum. Från början hade vi tänkt ha ingång till badrum från både sovrum och utifrån hallen. Men det blir nog lite knepigt att komma ihåg att låsa båda dörrar, när det är gäster i huset ;) Så vi skippade den idén. Vilket också ger lite mer yta att disponera.
Förra veckan fick jag en sån där briljant tanke på att ha en liiiten dusch och toa inne i sovrummet. Stackars Mannen i mitt liv, höll på att få en liten hjärtinfarkt på mig... ;) Men efter lite diskussioner kring det, så lade jag ner den idén. Det kommer stjäla utrymme från både sovrum och badrum, förstås. Det får räcka med ett stort gemensamt badrum ;)



Nu är det dags att åka ner till huset för att fika tillsammans hela familjen. Mannen i mitt liv och de tre äldsta är redan där och jobbar ;)



3 kommentarer:

  1. Kul och se att det går framåt. Tänk att vi också haft det sådär i halva huset, fort man glömmer! Kanske tur det?

    Visst är det kul när något blir tokbra. : )

    Kram Kia

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Roligt att följa hur huset blir alltmer klart. kram V

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...