lördag 12 november 2011

Längtan till NY....

Denna lördagförmiddag är vädret grått och trist. Jag går runt här, fortfarande i den älskade morgonrocken, och pysslar med tvätt, rensar kryddskåp och lite andra nödvändiga vardagssysslor.
Radion är på och plötsligt hör jag den här låten...
Och den får mig genast att minnas och längta... Längta till den plats jag haft lyckan att besöka två gånger i mitt liv. Platsen är naturligtvis New York!







När jag ser bilder, videos, hör låtar... som på något sätt påminner mig om New York, så nästan som ryser jag i kroppen...
Jag och Mannen i mitt liv tror lite halvt på skämt, att om vi haft ett tidigare liv, så har nog det livet varit i New York...


Jag för min del, har säkert bott utanför NYC, i ett hus vid kusten. Där har jag suttit och gungat på min porch,och bara njutit av livet!  ;)



3 kommentarer:

  1. Låter så härligt, har inte varit i New York men vi planerar att åka dit till våren, önskar dig en fin lördag

    SvaraRadera
  2. Åh superbra låt och jag vill också till NY. Har aldrig varit där..kram

    SvaraRadera
  3. Gulliga Maria!

    Jag kan inte lyssna på låten - får upp "Kunde inte läsa in filmen" hela tiden. Nåja, jag får testa igen. Är nyfiken ;)

    Vilka fina bilder du tagit! Så härligt det låter att sitta och gunga på en porch...gärna med en kopp varm choklad och marshmallows eller något annat varmt så här års. Idag var det dock inte alls kallt, flera gick i t-shirt och shorts. Lite festligt kombo med all julskyltning som börjar komma igång ;)

    Kramar och tack för din rara kommentar!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...