tisdag 8 november 2011

Kvällsfika


Sedan många år tillbaka har vi en liten "tradition" i vår familj.


Vi fikar en kväll i veckan, "kvällsfika" som barnen säger, oftast har detta skett på Tisdagar. Jag är rätt säker på att traditionen började med att jag gjorde en citronpaj, med marängtäcke, just en tisdagskväll för minst 12-13 år sedan ;)
Sedan dess så har det liksom förväntats kvällsfika, på tisdagar ;) Ibland har vi slarvat med den trevliga traditionen och haft den på en annan veckodag, och ibland har det inte blivit något alls... Tanken från början var väl egentligen att det skulle vara hembakat också, men det har det väl varit lite si och så med ibland.

Ikväll har i alla fall Minstingen bakat kladdkaka, med lite assistans från mig.



8 kommentarer:

  1. Trevligt! Kul med egna traditioner.
    Själv har jag nyss kommit hem från stallet. M har ridning tisdagar och idag var det hoppning. Missa henne precis och tydligen hade hon åkt av. : )
    Kram Kia

    SvaraRadera
  2. Trevligt! Kul med egna traditioner.
    Själv har jag nyss kommit hem från stallet. M har ridning tisdagar och idag var det hoppning. Missa henne precis och tydligen hade hon åkt av. : )
    Kram Kia

    SvaraRadera
  3. Hej vännen! Såå fin du gjort bloggen!!!
    Härligt med traditioner..nu var jag där igen..precis som med jul...hihi.
    Men just att samlas hela familjen..måste vara jättemysigt!!!
    Önskar dej en fortsatt mys kväll!!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Gud vad fint du har gjort i bloggen. Kladdkakans dag var i går så bra jobbat. Traditioner är underbara tycker jag. Kram!

    SvaraRadera
  5. Det låter som en riktigt trevlig tradition!!!! Mums!!! Och vilken suuuuperfin ytterdörr lite längre ner i inläggen! Gah... Så himla fint hus ni har! Och verandan kommer att bli pricken över i:et!!!

    Kraaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  6. Vad bra bloggen blir!

    Mysig tradition! ;p

    Kram Mia

    SvaraRadera
  7. Ja vi gjorde visst båda en städning av bloggen i går:) Jättefin blev din blogg!!!
    Jag visste att du var händig och sydde fina kläder och som jag svarade hos mig på ditt inlägg så tycker jag inte du skall slänga dem när du rensar. Att du gör smycken också- vad duktig du är!
    Att du hinner med allt! Har du bilder på smyckena?
    Stor kram!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...