fredag 4 november 2011

Fredag - fri dag!

Idag har jag haft semester. Ledig fredag innebär ju förstås att den där speciella helgkänslan, som man bara upplever på jobbet, uteblir...
Men ändå... ledig fredag är ju LEDIG fredag, vilket betyder längre helg!
Så mysigt att börja dagen med tända ljus och frukost i TV-soffan, tillsammans med delar av familjen. Faktiskt så var alla lediga idag, men alla var ju inte vakna tidigt, förstås.
På förmiddagen bar det av till IKEA och stora matbutiken, med de två yngsta döttrarna som sällskap. Det gav ju förstås helgkänsla som heter duga!

Helgens snittblommor fick gå i lila toner den här gången! För övrigt så älskar jag både liljor och rosor ;)

Även bastudrycken gick visst i lila! ;)


Uppdraget på IKEA, var att köpa tallris. Fusk... ;) Ska dekorera en hyllkant med dem.  faktiskt var det inte så lätt att hitta dem. Hittade bara de andra barrkvistarna av någon annan sort. Men jag hittade några som de placerat ut i krukor som inspiration, så jag norpade dem. Den fjärde klättrade Mellantjejen upp i någon form av inspirationsmiljö och knep åt sig! ;) De vill väl sälja alla saker? ;) Hittade också dessa fina kort som kommer få stå på någon hylla.

Hoppas alla haft en lika fin dag som jag!


6 kommentarer:

  1. Ja det är skönt med lite extra långhelg ibland! Har just avslutat en veckas ledighet.
    Ha en fin fredag!
    kramar!

    SvaraRadera
  2. Så mysigt att börja den lediga dagen i lugn och ro!
    Köpte likadana kort..samt julpapper..när jag var på Ikea sist!
    Ha nu en fortsatt mysig fredagskväll..med bastu och tillbehör!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Hejsvejs, först måste jag säga att jag är lite avis på ert nya hus!!!
    Och så härlig med en ledig fredag för alla:) Mysigt och lyxigt!!
    Kramkram<3nettan

    SvaraRadera
  4. Kul att du hittade kvistarna till sist!! Korten var ju otroligt vackra och inte så IKEIGA!!! kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Alltid kul att gå på IKEA, fina kort du hittade, önskar dig en riktigt trevlig helg

    SvaraRadera
  6. Visst är det skönt med lediga fredagar!
    Ikea var jag till förra veckan men jag höll mig ifrån dekorationerna. : )

    Hoppas ni blir klara med huset till inflyttning. Sen är det väl dn del fix med tomten kan jag tro.
    Ha en skön lördag.
    Kram Kia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...