tisdag 29 november 2011

Entrépynt!

Sådär ja! Äntligen fanns det en liten halvtimme till att få ihop kransen till ytterdörren...


Granriset har jag tagit på vår nya tomt. Finns fortfarande lite träd på baksidan, in mot skogen, som ska fällas. Stommen till kransen är en halmstomme som jag klätt med granriset och diverse dekorationer. För att vara allra första gången som jag gör en dörrkrans på det här sättet, så är jag riktigt nöjd med resultatet! Roligt var det också!


Pepparkakshuset och tomten har fått flytta ut ur garaget och är nu på plats ute på trappen. Döttrarnas gamla skridskor är också upphängda på väggen. Drömmen är att få tag i ett par gamla skidor, till nästa hus... Ni vet sådana där breda i trä...Med stavar med lädertrissor... (Det heter väl så????) Som ska stå på "porchen" tillsammans med annat fint vintrigt pynt...

Vad mysigt det är med vinterpynt, adventspynt, julpynt...




11 kommentarer:

  1. Fin krans! Vi har träskidor och stavar med lädertrissor som används, Fniss! Maken hälsar,det är hans!

    SvaraRadera
  2. Så fin krans! Jag är också sugen på att göra en men verkar inte komma till skott... Och snyggt med skridskor, så där, kan tänka att det kommer bli supermysigt på din porch!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Första gången?? Ser ju jätte proffsigt ut. Jag har funderat på att prova göra en krans men funderar fortfarande. : ) Har ett gammalt mosshjärta som fått för lite fukt och inte är grönt längre som hänger på dörren. Gillar det ändå och fundera på att spraya det för att piffa upp det.

    KRam Kia

    SvaraRadera
  4. Mycket fin krans, ett praktexemplar för att vara första gången tycker jag. :) /Nellie

    SvaraRadera
  5. Så fin krans . Du är jätte duktig Kram Karina

    SvaraRadera
  6. Inte helt lätt det här. Jag ska ansöka om F skatt sedel, måste kolla hur jag ska fylla i och omjag måste momsregistrera också. En hel vetenskap!
    Få se efter helgen. Jag kanske spyr på marknader efter. : )
    Vi kanske kan göra ett sammarbets byte. Kudde mot mascallhållare i reklam syfte eller nått. Har du funderat på priser och så? Det är inte helt lätt att prissätta!

    Kraaam

    SvaraRadera
  7. Fin krans du gjort!!
    Verkligen inbjudande vid entren!!
    Önskar dej en God Natt!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  8. Men åh vad fint du har gjort :) kram

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Den blev ju superfin.Trappyntet också.
    Har du satt in dina fina pysseltips hos " Tankar från trädgårdsmästaren"?
    Det tycker jag du skall göra annars( om du vill alltså) väldigt fint .
    Någon skärmatta har jag inte men får kanske bli en investering i framtiden.
    Kram/ Berit

    SvaraRadera
  10. Mysigt, jättefin krans och utomhuspynt kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...