torsdag 17 november 2011

"Egen tid" - 3 nya kuddar!

Idag hade jag bestämt mig för att det skulle vara "min" eftermiddag! Slutade tidigt och gick hem och satte mig vid  symaskinen, vilket inte sker alltför ofta nuförtiden. Jag har ju liksom det där projektet med husbygge också, som upptar en del tid...
Min "egentid" resulterade i tre nya kuddar till soffan!


Jag och Minstingen bytte överdrag på sofforna också, till de röda. Blir så mysigt så här till advent och jul...


Får se hur länge det dröjer innan någon av kuddarna ligger på golvet, bara... Det finns de i detta huset som tycker att kuddar är onödigt ;) Men det tycker inte jag!

Nu blir det strax en mugg med glögg!




11 kommentarer:

  1. Vad mysigt! Snyggt med röda soffor till jul. Dina kuddar är superfina och som sagt det finns de som tycker lika här, kuddar är onödigt. Jag spärrar ögonen i dem och morrar! Kram!

    SvaraRadera
  2. Men så himla duktig du är! Och så bra att du tog dig egen tid:)
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Så fint! Du är så duktig som knåpar ihop tre kuddar, så där, bara! Klart man ska kuddar! Många!

    SvaraRadera
  4. Hej och tack för titten...jättefina kuddar du sytt..pillergöra! Symaskin är inte min starka sida..men jag ska iallafall sy en gardin nu till advent..Ha det gott..Kram Marie..lagt till mig som följare

    SvaraRadera
  5. Åh så gott med glögg, jättefina kuddar! Önskar dig en härlig helg kram

    SvaraRadera
  6. Snygga de blev!! Snyggt med röda soffor, skulle också vilja ha det. Fast jag skulle bli glad med en ny soffa överhuvud taget. : )

    Ha en toppen fredag!
    Kram kia

    SvaraRadera
  7. Vilka fina kuddar!!
    Jag börjar bli grymt avundsjuk på din broderimaskin!!
    HA en fin helg!

    Kram Mia

    SvaraRadera
  8. Åh det är ju så kul att sy, dina kuddar är jättefina. Påminner mig om att sist jag sydde, så lagade jag trasiga jeans... Hmm kanske dags för en liten kudde. TAck för inspirationen. kram Victoria

    SvaraRadera
  9. Gokväll vännen!
    Hoppas att glöggen smakade bra!
    Fina kuddar du gjort....!!
    Skrattar lite vi har likadana soffor...el jag har en trea..och två fotöljer...
    Mina röda överdrag ligger på vinden..hihi
    Önskar dej en fortsatt mysig kväll!!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  10. Hej Maria, länge sen jag tittade in, kul att se hur det går för er med huset o att du hunnit sy endel oxå!

    Kuddarna blev jätte fina!
    Snöstjärnor har jag letat, måste fortsätta med det, nu när jag ser att det blev så fint som jag precis tänkt mig!

    Vad har du gjort för 'märke' på kudden längst till hö i bild, den mörkblå?


    Kramar från upplandskusten,
    Malin

    SvaraRadera
  11. sorry, kudden jag menar ligger ju inte längst till hö i bild, den ligger i det vä hörnet av den högra soffan! :)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...