lördag 19 november 2011

Det är ju ändå helg...

Helg igen! För mig börjar helgen redan på fredagen. Lite extra trevlig stämning på jobbet och sen den älskade fredagsbastun, såklart!
Då vet man att nu är det helg!
Tyvärr hanns ingen bastu med igår kväll... Nej, jag och Mannen i mitt liv var inne i en av alla köksbutiker som finns på marknaden för att snacka kök med försäljaren. Tiden går och vi behöver ju beställa snart, så det var liksom dax att ta itu med den biten. Fredagkväll eller inte...   Fast det är klart, det var ju trevligt det med! Senare fick det bli en skvätt varm glögg, som kompensation för den uteblivna kalla ölen i bastun...


Lördagarna är ju lite inrutade för jämnan hos oss, med skjuts och hämtning i stallet dryga milen bort. Men jag och Mannen i mitt liv brukar ju käka en lätt lunch (oftast någon form av macka, "smörgåsnisse" som jag är...)någonstans och umgås lite. Nu var det vääääldigt länge sen, men jag hoppas att den tiden kommer tillbaka till oss! Nu är rutinen så att jag köper gott bröd på väg hem från stallet och så äter vi goda mackor på "husbygget". Sittandes i ena dotterns rum, vid ett dammigt trädgårdsbord ;) Men jag lovar er att det är också mysigt, på sitt sätt!
Lördagkväll betyder lite extra god mat. Men jag måste erkänna att just nu kan det hända att det blir genvägar med färdigköpt potatisgratäng till oxfilén och halvfabrikat till efterrätt... Men vadå? Det är ju helgmys i alla fall! Eller...?  ;) Med ett gott fint vin till, så blir det så bra, så bra ;)


Även om vi är inne i en hektisk period med allt vad det drar med sig att bygga ett hus, så försöker jag göra mitt bästa med att få till lite helgkänsla i alla fall... För det är ju ändå helg!;)

Och vet ni... Mannen i mitt liv har lovat laga mer mat, när han fått ett nytt kök... Det blir spännande! ;)


5 kommentarer:

  1. Låter som en helt ok, och rätt trevlig fred-lörd tycker jag. kram V

    SvaraRadera
  2. Så kul vi valde visst blossas glögg båda två idag:)
    kram!

    SvaraRadera
  3. Gokväll!!
    Härligt...det låter..saker och ting behöver inte vara så märkvärdiga! I regel är det, det lilla som gör det!
    Ta tex luchen..så mysigt att sitta där...för ni vet ju..om ett tag...då är huset klart..och dåå kan ni ta igen massor!
    Ha en fortsatt härlig kväll!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Jajjemen...här blir det också värmt lite glögg..och lite pepparkakor till det..gott!
    Ha det gott kram Marie

    SvaraRadera
  5. Hoppas ni haft det bra, och kommit överrens om köket. Roliga bekymmer så klart men det tar på. Bra att ni unnar er lite mys.. Kram Pia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...