tisdag 22 november 2011

3 år har gått... Läker tiden alla sår???

Bild lånad från nätet

Såklart minns jag det som om det var igår... Söndagen för 3 år sedan då min syster ringde för att berätta att deras son var "försvunnen". Min systerson. En älskad ung kille...
Försvunnen??? Vadå försvunnen? Såklart han inte var försvunnen, försökte jag tröstande... Han kommer väl tillbaka. Har väl bara blivit kvar hos någon kompis och inte hört av sig? Han var ju 22 år, sonen, och vuxen. Levde sitt eget liv. 


Som mamma vet man kanske när något verkligen är fel. På riktigt... För tyvärr så var det ju som min syster sa. Han VAR verkligen försvunnen. Han var ute med kompisar en fredagkväll och efter den kvällen spårlöst borta.
I 5 månader var han försvunnen, innan han återfanns icke vid liv... Fem långa månader av ovisshet, det önskar man inte sin värsta fiende... Av hänsyn till familjen tänker jag inte gå in på några detaljer om vad som hände min systerson, men inte gick han bort av fri vilja...
Samtidigt minns jag den här låten som spelades på begravningen...
Sänder mina tankar till systersonen... Vila i frid! Till min syster och hennes man säger jag: Jag beundrar er styrka, även om jag förstås vet att ni har dagar då ni egentligen inte känner er starka! Var rädda om varandra!

Till alla ni andra också: Ta vara på tiden och varandra, imorgon kan det vara försent...




14 kommentarer:

  1. Så fint skrivet. Jag känner så med dig och med din syster. Jag var ju nära att mista min son eller känslan av att vara nära att mista. Den var fruktansvärd så att mista måste vara , ja något obeskrivligt. Stor kram till dig och din syster.

    SvaraRadera
  2. Förstår att dina tankar kommer..♥..och visst är det väl så tiden läker alla sår...men vissa sår blir det ärr av..en ständig påminnelse alltså...men man kan leva med det...♥ Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Vilka fina ord .... Kram Karina

    SvaraRadera
  4. Fin ord och vilken fruktansvärd händelse, alla tankar går till er och framför allt till din syster och man. Kramar

    SvaraRadera
  5. Åh, vad fruktansvärt!
    Tänker på er, beklagar verkligen sorgen. Väldigt fint skrivet Maria!

    Varm Kram Mia

    SvaraRadera
  6. Varma tankar till er- fruktansvärt att sådant bara kan hända!
    Kramar till dig!

    SvaraRadera
  7. Nä, usch sånt vill man inte vara med om och man kan inte föreställa sig hur det skulle vara.

    Stora kramar till er!!

    SvaraRadera
  8. ja du Maria, ibland kan man undra hur man orkar? Men på något sätt, så kämpar man sig vidare..glömmer gör man ju aldrig..tiden läker inte heller såren...men ändå går man vidare. Bara för att man måste!
    Inlägget var såå fint skrivet och jag förstår dej!
    Låten som spelades är en av mina favorit låtar..och jag sitter just nu med tårar i ögonen!
    Hoppas att du får en så bra dag som möjligt!
    Kramar om.../Annika

    SvaraRadera
  9. Du är en snäll syster du.

    Usch så tråkigt. Det måste vara skönt för dem att de har någon som du som bryr sig om dem. Kram Stina

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Såå oerhört sorgligt, väldigt fint skrivet värmer din systers hjärta.
    Väldigt fin blogg har du, måste kika in igen så småningom.

    Kram/ Berit

    SvaraRadera
  11. Hej o kul med svar från dig! tack!

    Det är alltid tragiskt när en människa plötsligt rycks bort, än värre när det är någon som hade så mycket kvar av livet.

    Jag bloggar väldigt sällan numera, det var mest när jag renoverade, o just nu är det stiltje på den fronten, väntar på Huset med stort H att sätta tänderna i, men har inte hittat det än.

    För tillfället väntar vi på Bebis som kommer i februari, så jag får väl kanske vara glad att det är lugnt på renoveringsfronten.

    Kram,
    Malin

    SvaraRadera
  12. Å vad hemskt. Jag ryser när jag läser det här. Så enormt sorgligt Maria. Mina tankar går också till dig och din syster och hennes man!

    Varm kram

    SvaraRadera
  13. Fruktansvärt, ryser i hela kroppen! Måste vara det värsta som någonsin kan hända.massor av kramar till dig och din syster!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...