fredag 11 november 2011

11-11-11 - "Älvans dag?"

För någon vecka sedan konstaterade min roliga kollega C, glatt att snart är det den 11:e i 11:e 2011. 11-11-11...
Ja, visst är det, det... svarade jag ;)
Hon berättade vidare att hon redan för något år sedan bestämt att hon skulle göra något speciellt den dagen. Så typiskt henne, att bestämma sånt innan ;) Hon fick i alla fall rätt, hon och hennes pojkvän som hon precis blivit sambo med, har inflyttningsfest ikväll.
När vi då satt där den tidiga morgonen på jobbet och hon berättade detta för mig, så sa jag "Jaha... undrar vad jag ska göra då? Klä ut mig till älva, kanske? ;) Med liten figursmickrande (???) klänning. För det måste väl vara "älvans dag" 11-11-11...."
 Detta tyckte C var lite roligt... Haha... "11:a / älva" ;) Vi skrattade lite gott åt saken och jag såg framför mig, mig som älva... Tingeling, var en varelse som dök upp för mitt inre. Med grön kort-kort... Nej, det var nog ingen bra idé att gå klädd så? I alla fall inte på jobbet... ;)

Bild lånad från nätet

Nä, istället blev det en "vanlig fredag" av denna "speciella dag" också. Klänning på jobbet, det hade jag i och för sig, men en lite mer normal ;) Som jag för övrigt hade glömt bort att jag hade sytt.... Så kan det vara när det är trångt i garderoben ;)


Efter jobbet tog jag en sväng ner till byn, för att hämta ut ett paket som jag beställt på nätet. Innehållandes en speciell bokstav ;) Var också in på lilla fina blomaffären och köpte en växt, som jag tyvärr är osäker på om det är en echiveria?? (Någon annan kanske vet?) Den arrangerade jag tillsammans med en hjärtan på tråd, som jag redan hade hemma, plus att jag piffade till det med en liten blomma som jag gjort med hjälp av min symaskin ;). Blev riktigt nöjd med resultatet, enkelt men effektfullt.



Så långt denna speciella dag! ;) Senare väntar bastu och Jansson´s frestelse...  Trevlig Helg!




6 kommentarer:

  1. Roligt! Tur att du valde den fina klänningen du hade idag. Här ska det bli lite kalasande på sallad och gott bröd. Snyggt W... Kram!

    SvaraRadera
  2. Älvans dag det var ju finurligt :0)
    Ha det bra!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  3. Jättefint blomsterarrangemang. Här blir det också snart bastu och sedan tacos, innan Idol. ha en skön kväll/kram Victoria

    SvaraRadera
  4. Så fin klänning och vilka vackra smycken du gör- varför har du inte länk upplagd till din blogg här?
    Ha en mysig kväll!
    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Fint arrangemang!
    Njut av helgen nu.

    Kram Mia

    SvaraRadera
  6. Har du sytt klänningen själv? Oj så imponerad jag blir!
    Fint med blomman. Trevlig helg.

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...