söndag 7 augusti 2011

Vardagen smyger sig på

Söndagkväll och slut på semester... 5 veckors ledighet går fort!



Imorgon är det då dags att gå tillbaka till jobbet och det känns faktiskt rätt ok.
Ändå kan jag inte skryta med att jag jobbar med det jag helst av allt kanske skulle vilja... Jag ääälskar inte mitt jobb, men gillar ändå mitt arbete och det inger ganska mycket trygghet på flera sätt. Vilket jag värdesätter stort när jag har familj med man och flera barn att ta hänsyn till. Det är inte så bara att ”hoppa av” från en trygg tillvaro och satsa på det jag  helst kanske skulle vilja göra…

Jag vet att man ska leva sina drömmar, men det bor ändå en ganska stor ”realist” inom mig… ;)  Jag kan inte ha en osäker inkomst för att få göra det jag helst vill, när jag inte vet om det funkar… Inte när jag har familj att ta hänsyn till. 

Jag har lite planer och tankar på framtiden, vad gäller arbete, i mitt huvud. Kanske att jag en dag har förverkligat drömmen och tills dess ser jag ändå till att göra det bästa av tillvaron.

Så imorgon går jag till jobbet och ser fram emot att träffa mina trevliga kolleger!  Meeen …. Jag ska ärligt erkänna att jag ser fram emot min semestervecka i oktober! ;)

Komihåg att sätta guldkant på vardagen, allt känns mycket lättare då!


4 kommentarer:

  1. Vi ses imorgon! Och drömmar måste man ha- jag känner mig ganska nöjd idag med mina drömmar! På god väg att göra det jag vill!

    SvaraRadera
  2. Håller med, drömmar är viktigt. Vi ses i morgon och du, fint skrivet. Kram...

    SvaraRadera
  3. Håll drömmarna vid liv! Det är det som tar oss framåt!!!!! .....

    kram CC

    SvaraRadera
  4. Aldrig fel med drömmar! Jag är övertygad om..att brinner man för ngt och verkligen vill göra det! Så tror jag..att man så småningom..kommer dit!
    Så fortsätt att drömma och fundera!!!
    Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...