söndag 21 augusti 2011

Sovrumsfix - klart!

Igår ägnade jag en del av dagen till att fixa sovrummet, inför fotografering. Städa lär jag ju få göra flera gånger innan, men i det stora hela, så ser det ut nu, som jag tänkt att det ska se ut vid fotografering/visning.

Jag var rätt nöjd innan med vårt sovrum, men nu är jag ännu mer nöjd!

Innan var det ganska färglöst. Sovrummet går i vitt, beige, svart och brunt. Har tänkt på att det såg ganska trist och blekt ut med vita gardiner...

 Med nya rosa gardiner blev det mycket mysigare! Kan avslöja att gardinerna egentligen är ett vanligt sängöverkast i indisk bomull, från IKEA ;) Enkelt och billigt sätt att fixa "tillfälliga" gardiner. Vet ju inte om jag ens vill ha dem i nästa sovrum ;)
Hortensiakvisten är ett superfynd, jag gjorde tidigare i somras. Fleecepläden från Hemtex hade jag sen tidigare, likaså de lila kuddarna. Rensade lite på hyllan och ställde dit mina fina bokstäver. Ljusstaken fick lila ljus och flyttades också upp på hyllan.

 Väldigt ljust var det innan. Tapeten gillar jag!

Tänk vad lite färg kan göra skillnad! Nu blev det lite "murrigare"

Innan såg det ut såhär...

Efter att ha tagit bort bland annat Lasse Åbergtavlorna och placerat ett par fina lådor på byrån blev det såhär. I lådorna ligger en del av mina älskade inredningstidningar.

som sagt, känner mig riktigt nöjd! Tänkte bara försöka hitta en mer passande fönsterlampa, samt att det ska till en rosa kudde också, på sängen.

Sovrummet färdigfixat!




3 kommentarer:

  1. Så fint! Där sover du gott! Visst är det roligt att fixa om!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Sov gott! jag gillar nog det vita bättre trots att rosa är min favorit. Båda är fint.

    SvaraRadera
  3. Man blir glad av färgen rosa! Det blev super snyggt! Det behövs lite färg nu när mörkret kommer ..........

    kram CC

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...