lördag 13 augusti 2011

Små soffbord

Jag har ju en ganska bestämd uppfattning om att nya vardagsrummet på nerevåningen i nya huset ska vara mer ett "finrum". Med bara en liten TV. Helst ingen TV alls, men det kommer inte att fungera... Där hade jag tänkt att vi skulle ha en nätt liten soffa för två personer kanske, och ett par fåtöljer till. Matchande eller avvikande, det har jag inte riktigt bestämt. Och så var det det där med soffbord. Jag vill ha ett litet soffbord. Lagom för fyra personer att dricka en kopp kaffe, ett glas vin eller något annat gott. Inget stort "traditionellt" bord med plats för pizzatallrikar ;) Nej, vill man äta vid TV´n, så får man göra det i TV-rummet uppe, hade jag tänkt. Jag kan tänka mig en gammal kista som bord, eller ett litet runt eller avlångt bord.
Hittade faktiskt två intressanta objekt bland IKEAS nyheter, när jag var in där förra helgen.

Det här runda bordet, ISALA sidobord, var rätt snyggt tycker jag. Färgen är grå, och det fanns även i lila. Men jag vill ju ha svart jag, så då får väl penseln åka fram... Men jag undrar om det kommer att kännas för högt med sina 64 cm, kanske?

Den här kistan, BYHOLMA, gillar jag skarpt! Lite gråbrun i färgen. Finns även i natur. Funderar på om det skulle funka om man lade en glasskiva på så den får en slät "bordsyta"?  Annars vill jag ha den ändå, som förvaring till kuddar och filtar eller alla inredningsmagasin!


Ha en underbar lördag! Själv ska jag "röja" lite här hemma och sen gå ner till bygget och bjuda Mannen i mitt liv på förmiddagskaffe! Mysigt!





1 kommentar:

  1. Småbord är bra på ett sätt och dåligt på ett annat sätt. Fast de du valt är snygga. Runda bord gillar jag.

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...