måndag 1 augusti 2011

små små glädjestunder

Iförmiddags var jag ner på "byn" för att handla lite i matbutiken. När jag precis stoppat ner en gul paprika i min vagn hör jag en ljus liten röst bakom mig: "Hej Maria..."  Jag vänder mig om och ser en liten flicka som går på förskolan där jag jobbar. Hon berättar glatt om sin sommarledighet, att hon badat i havet och fiskat en abborre. Jag fylls av glädje över hennes glädje att få berätta och just för att den här flickan så sällan pratar med mej, annars. Jag jobbar inte på hennes avdelning, men träffar henne en del då och då på gården förstås. Jag gick därifrån med ett leende när hon vinkat och sagt hejdå till mig.
På eftermiddagen fylls jag åter igen av glädje. När mellandottern glatt talar om att hon köpt nya skor. Fyndat på rea, till och med... Åh, vad härligt tänker jag. Att fynda ett par skor är väl inte så stort tänker ni, är det något att känna sån glädje över??? Jo, om man som mellandottern har stl 33-34 och är 16 år, då är det banne mig inte lätt att hitta skor som är snygga ska jag säga! ;) Begriper inte att "ungen" inte kunde utrustats med liiite större fossingar? Hon är inte extremt kort, drygt 150cm, i alla fall... Nu hade hon turen att hitta ett par i stl 35 (det brukar kunna gå ibland) som bara var liiite stora ;) Så nu gläds jag åt dotterns skor som hon trippar runt i här hemma! ;)
Till sist så blev jag så glad när jag slog upp nyaste Sköna Hem. Vilken härlig inspiration jag fick på första uppslaget!




Förringa inte de små, små stunderna av glädje!


5 kommentarer:

  1. Härligt Maria. Jag tänkte direkt på dig när jag satt och kollade i Sköna hem i dag. Jag fick oxå ideér.
    Kramar från mig!

    SvaraRadera
  2. Helt rätt vännen!! Det är det lilla som gör det!
    Härligt att denna lilla tjej vågade sig fram..:)
    Små fötter..förstår att det är lika svårt som stora fötter.
    I Göteborg har dom en specialbutik..just för små fossingar!
    Men min yngsta har problem åt andra hållet...hon är lång 180 cm..och har stl 40-41..inte heller lätt..just 41...
    Önskar dej en fortsatt underbar kväll!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt!! :)

    Jag ääälskar Lexington, och jag tror nog att jag ska ta mig en liten tur och köpa en Sköna Hem!

    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Fint skrivet! Var också riktigt nöjd med detta nummer av sköna hem!

    SvaraRadera
  5. Visst skall man ta vara på de små guldkornen i livet !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...