tisdag 23 augusti 2011

New York!!!


Idag är en sådan där dag, när jag lääängtar tillbaka till
New York!

Lyssna gärna på detta...



Mannen i mitt liv har i flera års tid pratat om att vi ska åka till New York. Jag har väl inte tänkt på det så värst mycket... Förra vårvintern (2010) pratade vi, (eller kanske mest jag??? ) om att ta en weekend till Gotland, bara han och jag fram på våren. Vi var där sommaren innan hela familjen, tillsammans med en annan familj, och det var så mysigt!

Nja... Mannen, han ville ju gärna åka till New York, han.... Förstås! ;) En kompromiss gjorde att vi på våren hamnade i Köpenhamn, med ett löfte om att åka till NY på hösten. Ja, jag vet, en märklig kompromiss, eftersom Mannen ju egentligen fick sin vilja igenom ;) (Men med facit i hand... Det gjorde absolut inget!)

Hur som helst... vi höll löftet om NY. Och var där ca en vecka i oktober. Firade faktiskt vår 17:e bröllopsdag där. Jag som inte alls hade några förväntningar på stället... jag blev helt såld måste jag säga! Vilken stad! Love it!!! Så fantastiskt!

Många gånger har jag längtat tillbaka av en massa anledningar. Idag, kändes det som att det var samma väder som när vi var, där till exempel ;) Sol och skön luft. Sånt kan göra att jag minns och längtar! Plus att det är lite mycket runt om mig just nu, vilket gör att det känns skönt att längta  ;)


Utsikt från vårt hotellrum

Njuter av storstadspulsen

Vi bodde utmed Broadway


Typisk New Yorkbild  ;)

Avkoppling i Central Park

Magnifik utsikt från Empire State Building


När jag lyssnar på den där låten och tittar på dessa bilder så längtar jag ännu mer! Då är jag så glad att jag faktiskt har lyckan att få åka dit igen! Jag och Mannen i mitt liv åker i oktober igen. Denna gång med de två yngsta döttrarna. Det innebär att vi kommer fira vår nästa bröllopsdag där igen... Börjar bli en vana ;)


Över huvud taget, tycker jag att det är så skönt att ha en veckas semesterresa inbokad på hösten. Det ger sån energi att först få längta och sedan uppleva och till sist minnas sin resa! 

Åtminstone, så är det så för mig!






7 kommentarer:

  1. Skulle vara häftigt att åka dit. Förstår att du längtar. /Lotta

    SvaraRadera
  2. Vilka bilder, storstan är ju inte min grej men det ser spännande ut.Hoppas ni får det lika bra den här gången./pia

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig vana att fira bröllopsdag i NY! Själv brukar vi fira i Stockholm. Det är inte samma sak... Men snart är du där igen!
    kram

    SvaraRadera
  4. Såå underbart!! Tänk att få åka dit igen..och dessutom ta med barnen! Vilken upplevelse!
    Min äldsta och hennes tjej..åker till NY..den 22 sept..avis..vem jag..? Nej inte alls..hihi
    Ha en fortsatt underbar kväll!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Åååh nu blev jag avundsjuk!
    Har varit där och vill SÅÅ gärna åka dit igen! Kan riktigt höra ljuden och känna lukten när jag ser dina bilder. Härligt! :D
    Kom gärna och fira hos mig. Jag har en STOR utlottning av wings-reproduktioner, personliga tavlor, retro-motiv m.m. Välkommen att delta och lycka till!

    Hälsningar
    /Lina

    SvaraRadera
  6. Jag har aldrig varit i USA, men nyfikenheten finns där...
    Just nu längtar jag efter mitt underbara England!! Men det blir nog inget i år... :(

    Kram Mia

    SvaraRadera
  7. Det var mer än jag klara idag! Jag är ap trött:( Och jag har varit i USA 2 gånger. Och jag total älskar USA men jag har aldrig varit i NY. ´Men efter dessa bilder så kall jag dit!!!!!!!!!!! Vilken underbar stad! Fina bilder du bjuder på. Jag har en önskan till dig. Visa meeeeeer NY bilder här på bloggen. Jag behöver lite gratis resor över attlanten på kvällarna nu när jobb, skola, dagis har börjat på allvar:)!


    Stora kramar till dig!
    CC

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...