lördag 6 augusti 2011

Lördagspiff med klänningen på

Hemma hos oss gör vi skillnad på vardag och helg.


På lördagkvällar lagar vi lite extra god mat, dukar fint med servetter och ljus och byter om till middagen. Ja, barnen kanske inte  byter om just till vår middag ;) Detta gör vi oavsett om vi får gäster eller inte. Tycker det är viktigt att inte låta vardagen ta över även på helgerna. Känns viktigt att få "lyxa till" det en aning ;) Just ikväll serverades fisk, skaldjur å annat smått och gott. Jag har tagit på mig en klänning som jag sydde förra sommaren. Den trivs jag i. Det är ett knytband av vit spets i ryggen.



Nuförtiden tycker Mannen i mitt liv att det blir lite drygt och jobbigt, att all mat sak fotas innan han får äta... Men det får han finna sig i. ;)  (Extra jobbigt blir det för honom när jag "måste" springa in och blogga, också... ;)  )

Önskar er en underbar lördagkväll! Själv ska jag gå ut och umgås med bästa Mannen igen!


2 kommentarer:

  1. Åhhh, vad jag skrattade när jag fick upp din blogg. Det såg sååå kul ut när din cykel hängde där mitt på väggen bakom. Det såg ut som den sväva:):) Nu är jag nog trött ....

    Det ser helt myigt ut hos er i kväll!

    kram CC

    SvaraRadera
  2. Åh vilken fin vana!!! Kanske man skulle ta efter.. Kanske inte varje helg med iallafall en dag i månaden så man inte glömmer bort sig i småbarnlivet..

    Och vilken otroligt fin klänning du sytt!!!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...