fredag 5 augusti 2011

Huvudstaden från ovan!

Igår kväll tog Minstingen, jag och Mannen i mitt liv, tillika "Piloten i mitt liv", en liten flygtur



Destinationen hette Skå-Edeby flygplats. En mysig liten plats på en ö strax utanför Stockholm, där vi stannade och åt vår medhavda matsäck.


Häftigt gammalt plan, eller hur?! Det fick naturligtvis falla offer för mitt fotograferande ;)


Annars blev det inga foton på själva picknincken.
Vi träffade på en mycket pratsam man som precis klippte fältet, när vi landade och han och Mannen hade ju såklart flygintresset gemensamt, så det blev rätt mycket klubbsnack, om man så säger... ;) Men det gjorde mig inget. Jag njöt av min köttbullemacka och lugnet ;)


Tydligen är man gift med en farlig man, då...


Nöjd och glad i den ljumma sommarkvällen!



Många knappar och spakar att hålla reda på

Efter fikat var det dags att vända hemåt. Men först en tur in över mitt älskade Stockholm...


Många fina hus med toppenläge såg vi

Ser ni Globen?

Gamla stan...

Gröna lund...

Fjäderholmarna. Mitt och Mannens smultronställe!

Stockholm är underbart! Både på marken och från ovan...

Vi var inte ensamma i luften! ;)

Tillbaka i "Lilla Storstan". Parkeringsplatsen gapar tom vid den välkända möbeljätten ;)


Mannen i mitt liv ääälskar att flyga. Han har haft sitt flygintresse hela sitt liv. Flyg kanske inte riktigt hör till mina intressen på det viset, men visst är det läckert att någon gång emellanåt ta sig en liten tur. Och det är rätt haftigt att sitta där uppe högt upp i luften och lyssna på när Arlanda-tornet pratar med planen via radion... både med ballonger, små plan och de riktigt stora planen...


Utsikten kan man ju inte klaga på! 
Och jag som älskar Stockholm fick ju inte direkt mindre lust att åka dit någon dag... ;)




8 kommentarer:

  1. Men oj, vad avundsjuk jag blev nu!!! Jag ÄLSKAR att flyga. Jag får liksom en kick av det. helt sjukt. Men skulle jag någon gång vinna en massa pengar så skulle jag lära mig att flyga. Jag går verkligen igång på det.

    Jag förstår att ni hade en totalt underbar dag igår!

    önskar dig en fin fredag, fina du!
    krma CC

    SvaraRadera
  2. Så härligt att ta en liten flygtur, bara sådär! Och vilka fina flygfoton! Jag svängde förbi ert bygge idag- men där var det tomt idag (eller då). Men jag såg väggarna!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder från "ovan"!
    Härligt med en liten picknicktur!
    Tänk när vi andra går..el åker bil ut för att äta medhavd matsäck..då tar ni "planet" hi hi...såå mysigt!
    Ha en fortsatt skön dag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Vilka goa kommentarer ni kommer med! :)

    Victoria: Vi har tagit lite ledigt, de sista dgarna här och har inte varit där så mycket. Blir kanske någon timme i helgen, och nästa vecka kommer det ett par snickare, är det meningen.

    Kram till er!

    SvaraRadera
  5. Oaooo, måste jag säga först, hihi, vilka bilder. men du tävlingen ligger tre sidor bort, den 28 juli:)
    Klart du ska vara med<3
    Kommer tillbaka till din blogg, måste kila, köttet ligger på grillen, hihi
    Smög in till datorn lite snabbt och hittade dig, då var jag ju tvungen att kolla ;)
    Kramkram och trevlig kväll. Hoppas vi ses igen!! / Nettan

    SvaraRadera
  6. Hihi hej igen kollade lite till, hihi. Kunde inte låta bli. OCH DU!!! vilka klänningar du syr,om du mot förmodan skulle sälja dem,,,, vill jag ha!!hihi.
    Helt i min stil och jag kan inte sitta och sy pga, wiplash. Gjorde det för länge sedan och saknar det, men men ..,Andra syr ju hihi
    Kramkram igen !! / Nettan

    SvaraRadera
  7. Så underbart, vilka härliga bilder du fick. Vi flög ett 4-mannaplan från Göteborg till Gotland för några år sedan,en fantastisk känsla!

    SvaraRadera
  8. Men du! Flyger du förbi mitt hus, så säg till, så sätter jag på kaffe! ;)
    Fast det ligger lite mer söderut... hihi...

    Kram Mia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...