tisdag 16 augusti 2011

harmoni

Middagen är avklarad och Mannen i mitt liv säger skämtsamt återigen "Ja, jag går väl till min kolgruva jag, då..."

Hm? Visste jag inte bättre, så skulle jag ju lida med honom, för det där låter ju inte roligt, alltså! Men, nu vet jag ju att han skämtar och vad det innebär är att han ska ner till husbygget en liten vända. Fixa någon regel, eller liknande ;)
Men han kommer snart tillbaka, för ikväll är det Allsång på Skansen-final. Då blir det soffmys med fika.
Eftersom jag håller på att städa och fixa, så har barnen tagit bussen till byn för att fixa fikat. Nix, inget hembakt, tyvärr... Tiden fanns inte till det ;) En annan gång. Det finns de som lever på att baka åt oss andra som inte hinner ;)

När jag går här nästan ensam hemma och tänker på vårt blivande nya hus och på hur bra jag har det på många olika sätt i mitt liv, så fylls jag med en känsla av harmoni!
Jag tänder ljusen på rumsbordet och fortsätter fixa klart, för snart är det dags för soffmys!



Ta hand om varandra!







6 kommentarer:

  1. Hej sötnos! Kolla min blogg igen. Du är en av dom 5st som jag utmanar och sänder denna upgift vidare till:)!

    Stora kramar
    CC

    SvaraRadera
  2. vad skönt och bra det låter. Önskar jag kände samma sak. Just nu är det allt utom harmoni här. Kaos tror jag det kallas. Kram och fortsätt mysa ni.

    SvaraRadera
  3. Oops Maria, jag sände också min utmaning till dig! (Kolla mitt inlägg)
    Jättefin bild! Kvällsfika låter gott!
    Kram

    SvaraRadera
  4. hihi... ja, jag såg att jag fick den utav er båda... ;) Men det gör väl inget? Jag tar tacksamt emot utmaningen!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Thought id say hello from the USA. Richard from the Amish community of Lebanon,pa.

    SvaraRadera
  6. Soffmys är alltid trevligt!
    Baka kan man göra när man har tid.. man måste ju gynna dem som lever på att baka till andra också! ;)

    Kram Mia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...