onsdag 17 augusti 2011

En betydelsefull person i mitt liv.

Jag har fått en utmaning av både My happy home och
Room of Karma. Samma utmaning ;) Att berätta om en betydelsefull person i mitt liv.

Jag har många betydelsefulla personer runt mig i mitt liv.
Men en av dem som betyder allra mest för mig är min stora kärlek: "Mannen i mitt liv"!





Vi möttes i unga år en fredagkväll i oktober 1990. Man kan nog nästan säga att det var kärlek vid första ögonblicket, om man räknar bort att första ögonblicket faktiskt hade skett några år tidigare, men det minns inte Mannen... Tydligen gjorde jag inget intryck på honom då. ;) Men, det gjorde jag visst den där oktoberkvällen 1990.  Allt kändes väldigt rätt från början och vi förlovade oss och flyttade ihop redan vid nyår, samma år. 1993 fick vi våra tvillingdöttrar, gifte oss och köpte vårt första hus. Allt gick ganska snabbt med andra ord... ;)



Vi har gått igenom mycket  under våra snart 21 år tillsammans. En del saker har varit jobbiga händelser, men Mannen i mitt liv har funnits där för mig och stöttat. Jag tror att svåra händelser har svetsat oss samman än mer! Mannen i mitt liv är inte bara min stora kärlek, han är min bästa vän också. Han står mig väldigt nära. Han är snäll, snygg, klok och trevlig! Han ställer alltid upp både för mig och för barnen. Han är en människa som jag känner mig trygg med. Vi känner varandra utan och innan. Vi skrattar ofta och har väldigt roligt tillsammans. Vi gör mycket ihop även om vi kanske inte delar alla intressen. Jag älskar honom utav hela mitt hjärta!


Utan honom hade jag ju inte heller haft mina underbara barn!





Jag skickar denna fina utmaning vidare till








5 kommentarer:

  1. Underbara ord, om mannen i ditt liv!
    Är övertygad om att han är såå stolt att ha just dej som fru!!
    Tackar för att du skickar det vidare till mej!
    Skall fundera på vem jag skall skriva om!
    Önskar dej en fortsatt underbar dag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Så fint skrivet, och vilken fin bild på er! Ni verkar ha det så mysigt tillsammans och nu bygger ni hus ihop igen! Kan inte bli bättre!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Varma och kärleksfulla ord! 21 år tillsammans vilken lycka!! Idag är det inte så många som kämpar tillsammans. Utan många ger upp och går sin egna väg när det kommer motgångar. Men att ta motgångarna tillsammans är det som för förhållandet framåt och förhållandet blir bara djupare och djupare! Vilket härligt par ni är!

    Underbart trevligt att läsa lite djupare saker ibland än bara det ytliga som är på bloggarna många gånger!

    kram CC

    SvaraRadera
  4. Ni verkar ha det så bra och mysigt. Hoppas ni får minst 21 år till vid varandras sida.

    SvaraRadera
  5. Så fint, och ni la minsann in den snabbaste växeln direkt;) Kram Johanna

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...