onsdag 24 augusti 2011

Det går framåt

Det går framåt med vårt husbygge! Ja, det var väl en himla tur att det inte går bakåt! ;) För det borde ju innebära att vi river istället för bygger...???


Nu kan man verkligen börja se hur det är tänkt att det ska se ut.


Är man något sånär bekant med husbyggen, så kan man också se var fönster och dörrar ska sitta. Entrén kommer att få en dubbeldörr med överljus och sidoljus. Färgen blir mörkgrå. I sista stund ändrade vi fönsterordern så fönstren också kommer vara mörkt grå på utsidan. Tror det kan bli snyggt mot den vita fasaden.


Takstolarna ska visst komma imorgon. Helgen är räddad för Mannen i mitt liv ;)


Minstingen (som egentligen inte är så liten längre, hon började högstadiet förra veckan) passade på att ta stegen upp på övervåningen för att känna på utsikten från sitt rum. Själv är jag höjdrädd och höll mig kvar undervåningen ;)


Ha en fortsatt trevlig "lill-lördag" ;)




2 kommentarer:

  1. Åh, vad spännande!
    Jag kommer ihåg, när det såg ut så hos oss! Nu händer det mycket.. snabbt! :)

    Lycka till med taket!

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Åh vad kul! Dubbeldörr som är så fint! Heja Heja! Familjen Wiker

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...