tisdag 9 augusti 2011

Den som väntar på något gott...

I april firade jag min 40:e födelsedag. En av mina vänner kunde tyvärr inte delta på grund av att hon var nyopererad, stackarn...
Hon har bestämt hävdat att hon ska komma hem till mig och överlämna en present. Inte överlämna den på annan plats ;) Ni vet hur det är ibland, va? Dagarna går och blir till veckor. Veckorna blir så småningom till månader... Jag klandrar henne absolut inte för jag vet så väl hur det kan vara ibland. Idag gav hon upp... eftersom vi jobbar på samma arbetsplats, så tog hon med sig presenten dit. Jag öppnade paketet när jag kom hem. Vovven som äääälskar paket, tittade avundsjukt på ;) I paketet fanns en jättefin bricka. Den var verkligen "jag" på många sätt! Jag fick också en flaska av mitt favoritvin, Amarone...


Det är lite lustigt, faktiskt. I morse, kom jag att tänka på att jag skulle behöva en snygg bricka med handtag och ordentliga kanter till nya huset. För att kunna bära upp tekopp och annat till TV-rummet som ska finnas på övervåningen. Å så fick jag den här... Men jag är inte så förvånad, när det gäller den här vännen. Vi tänker ofta på samma sak och tycker ofta lika, har varit med om liknande saker, kan sms:a varandra precis samtidigt m.m, m.m... Fast ändå är vi vääääldigt olika ;) 

Tack igen, vännen! (Hoppas du läser detta, men det tror jag faktiskt att du gör...;) )


4 kommentarer:

  1. Jättesnygg och väldigt mycket du.

    SvaraRadera
  2. Snyggt och vet du vad. AMARONE är det bästa vinet jag vet!!!!!!

    stora kramar CC

    SvaraRadera
  3. Instämmer med Pia- väldigt mycket du!
    Jättefin!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Åhh..är det bästa vinet som finns!!
    Så kul, att du fick en present som passade så perfekt!!
    Krtam Annika

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...