tisdag 21 juni 2011

Ved till framtida kamin?

Det är inte bara ris och skräp vi röjer på vår tomt. Ett och annat vedträ blir det faktiskt också! Ikväll har vi verkligen slagits med myggen, samtidigt som vi släpat, dragit och burit på  bland annat detta en timme:


Hemma här i vårt nuvarande hus har vi ingen kamin. Det blev inte så att vi skaffade någon från första början. Och ganska snart tyckte vi att det skulle kännas trångt om vi slängde upp det vi ville ha då, på den plats där det är förberett...  Så det har liksom inte blivit någon.
Nu är jag såld på den här skönheten från Contura.

Bild via Eldabutiken
Jag hoppas på att den kommer pryda mitt nya hem så småningom...

Ha de gott!

Maria

3 kommentarer:

  1. Vilken fin björkved. Den värmer gott kan jag lova.
    Vad kaminen beträffar så rekomenderar jag att kolla vad som gäller. Min bror och svägerska har en contura men den kräver el för att sprida värmen runt och krånglar. Värmekällor ska funka utan el tycker jag./kram Pia

    SvaraRadera
  2. Vi har en Contura som jag inte skulle vilja vara utan. En xtra värmekälla och lyckospridare, helt klart!

    SvaraRadera
  3. Just denna kakelkamin har ingen fläkt och behöver ingen el ;) Den var tidigare Handöl, som nyss övergått i Contura. Tror säkert Contura har bra grejer, kanske din bror och svägerska haft otur som fått en som krånglar, Pia? :( Värmekälla funkar den väl som till viss del förstås, men mysfaktorn är nog den allra största anledningen till att jag vill ha den! ;) =)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...