lördag 4 juni 2011

Trädgård igen...

Jag tror mitt trädgårdsintresse är i fokus lite grann just nu...
Men det är ju så skönt att njuta av den så här års!


Mjölkkannan är ett traderafynd för åtta kronor. Perfekt för en hängpelargon att "bo" i.
Kaprifolen var en gång stor och frodig, doftade underbart. Men så byggde vi garaget och den trivdes inte p g a för lite sol. Tog bort den, men tydligen så vill den vara med lite grann i alla fall. En slinga har letat sig fram i spirean. Den slingrar sig runt ett krattskaft. Hade varit coolt om det suttit en gammal kratta på oxå. En sån där med träpiggar...
De röda lyktorna är oxå fynd. Ikea nio kronor styck. Lyktor kommer alltid till användning!
Grodan som antagligen är en prins (?) fick Mannen i mitt liv i födelsedagspresent för några år sedan. Kölden har tagit en udd på kronan och ett par "fingrar" av honom, men det är bara patina eller hur? ;)
Klockan på väggen kommer från mina svärföräldrar. Även den har blivit märkt av väder och vind. Rostig charm!

God kväll på er!

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...