söndag 12 juni 2011

Trädfällning

Yes!!!
Äntligen är vi igång med husbyggarprojektet! =)



Mannen i mitt liv har gått lös med motorsågen idag. Röjt vår tomt.
Nu känns det verkligen att vi är på gång. Det är mycket jobb som ligger framför oss innan huset står där för inflyttning, men det känns så kul att vara igång. Jobbet fram till inflytt känns ju förstås roligt också. 


 Jag hade tagit med kaffe (såklart), och under tiden jag drack det planerade jag lite i huvudet för min nya veranda. Vi har tänkt oss en sån där amerikansk veranda, porch heter det tror jag? En som går runt ena hörnet. Där vill jag gärna sitta i en sån där trägunga/hammock som hänger ner från taket (ni fattar vad jag menar, va?) och njuta mitt förmiddagskaffe...


Maria




5 kommentarer:

  1. Ja tänk...så ljuvligt att börja dagarna så...att sitta där och bara gunga...hihi...
    Ha en fortsatt skön dag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Fattar precis vad du menar! Så kul att vara igång! När blir det inflytt, tror ni?
    /Kram

    SvaraRadera
  3. I nuläget är vår förhoppning/beräkning att kunna flytta in i februari/mars. Men då kommer nog inte huset stå helt färdigt, men så pass att vi kan bo där ialla fall ;)

    / Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Häftigt! jag vet ju vad som väntar, har rivit väggar och målat + burit brädor idag. Verandan kan jag se framförmig och den sydamerikanska gungan... Så härligt!

    SvaraRadera
  5. Det blir skoj att följa med ert bygge !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...