onsdag 15 juni 2011

summerlove

Idag slutade jag tidigt på jobbet och hade redan innan bestämt att det skulle få bli en sy-eftermiddag!





Jag är lycklig ägare till en symaskin som det även går att brodera på. Jag älskar denna maskin! Man kan göra så himla mycket kul och fint med den!
När jag syr är det inte främst för att få något nytt plagg, utan mer själva skapandeprocessen som driver mig. Att se framför mig hur det kommer se ut om jag väljer det tyget, eller kombinerar de olika tygerna, de spetsarna, de knapparna osv... Ibland ändrar jag mig under arbetets gång, om jag kommer på något nytt. Detaljer är något som jag tycker är roligt att lägga till. Att frångå mönstret och göra det mer personligt. Det är så fantastiskt roligt att se det färdiga resultatet sedan. Jag kopplar verkligen av när jag sitter vid mina symaskiner!


Idag blev det en sockersöt tunika i lantlig stil. Korsstygnsbroderier och virkade spetsar som detaljer. Sval bomull, skönt i sommarvärmen. Broderade dit ett par ord bak på axeln också.


Maria






2 kommentarer:

  1. vad tjusigt att ha en maskin som man kan brodera på...
    Tunikan blev så sommar fin... Duktig är du !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Om det blir en regnig sommar blir det kanske många fina tunikor. Fast man kan ju sitta ute i finvädret och sy också. Kramar/Lotta

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...