fredag 3 juni 2011

Sommar och sol!

Det är vad jag njutit av idag!
Jag och minstingen har varit i "Lilla storstan" (igår var hela familjen i "Storstan", på Söder och njöt av solen och atmosfären, mycke "stan" blir de...;) )och inhandlat det sista till hennes skolavslutning och klassfest. (Tänk att minstingen ska till att börja högstadiet... var tar åren vägen???)
Nu ikväll har vi avnjutit en fantastiskt god Kräft och laxpaj,som blommornas matblogg tipsat om.


Till den drack vi ett glas äppelcider och en liten snaps, för att fira att vårt bygglov har kommit! Och på Tisdag ska resterande belopp på tomten betalas, så nu vill vi komma igång!
Nu ska jag ta en runda i trädgården med vattenkannan. Innan det är dax att softa lite i soffan.

Ha en underbar fredagkväll!

Maria

5 kommentarer:

  1. Grattis till att ha fått bygglov ... Då vi skulle bygga vår sommarstuga så var det sååå spännande för vi visste inte om det skulle gå igenom... Dom som sålde anhöll om3 lov och det kom ett, så vi var först i tur.. Och det blev vårt...
    Ha det bra !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Ja du, det kan man undra...vart åren tar vägen...:)och inte blir man äldre heller..hihi...
    Grattis till bygglovet!
    Ha en fortsatt underbar kväll!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Vad kul att ni lagade "våran" paj. Spännande med husbygget. Kramar!

    SvaraRadera
  4. Kul att du lämnade ett spår efter dig hos mig ;-)
    Du frågade om paraplyet jag hade på en bild det är från Balders hage och märket heter: Garden girl - http://www.gardengirl.se/
    Jättefint - man blir glad när det regnar och det är inte dumt.

    SvaraRadera
  5. Grattis! Kul att ni fick bygglov, nu är det på riktigt.
    Pajen såg sagolikt god ut.

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...