torsdag 23 juni 2011

Rosa dröm

Jag är väldigt svag för färgen ROSA!
Gammelrosa, dimrosa, lilarosa, puderrosa... Ni vet de där mjuka lite romantiska tonerna av rosa. De gillar jag mycket!
Kanske just för att de är lite romantiska? Jag gillar ju det. I lagom mängd, vill säga... ;)  Fast största anledningen till att jag är så förjust i denna färg tror jag beror på att jag aldrig hade rosa när jag var liten. Jo, när jag var bebis kanske? Men inte så länge jag kan minnas hade jag rosa kläder eller rosa rosetter i håret. (Grönt och blått minns jag... ) Min kära mamma hade någon uppfattning om att man inte kunde ha rosa när man som jag har rött hår. Ja, just det, ni läste rätt, det passade helt enkelt inte. I vuxen ålder har jag och mamma pratat om detta och hon förklarade att "det var så då"... Va??? Vadå, "då"? Låter som jag var barn på 1800-talet eller nåt. Men jag är faktiskt bara nyss fyllda 40!  Hur som helst så hyser jag ingen som helst bitterhet mot kära lilla mamma. Det var ju så då... ;)
Men nu är det annat! Jag köper och syr gärna rosa kläder och gör rosa smycken till mig.



Och den rosa väskan från New York, den älskar jag!



 Och jag sätter till och med rosa hårspännen i håret ibland! Det ni... ;) Och jag.. JAG tycker gott att rödhåriga passsar i rosa!

Så de så! ;) =)

Maria

6 kommentarer:

  1. Skönt att man är vuxen och får bestämma själv. Annars hade jag nog fortfarande haft flätor som räckte ner till rumpan. Och du är jätte snygg i rosa!

    SvaraRadera
  2. Klart du ska ha rosa, jättesnyggt! Men jag som är snart 36, minns att jag aldrig fick ha rosa tröja till röda byxor. Det var väl så då...

    SvaraRadera
  3. Du vet ju att jag älskar rosa och jag har också hört att rosa och rött inte passar men det gör det visst.

    SvaraRadera
  4. Härligt när man kan bestämma själv..vilken färg man vill ha..hihi
    Jag hatade grönt..när jag var ung..berodde också på att jag var rödlätt och gröna ögon..men idag har jag gärn grönt...ser ju det att det passar jättebra till mina ögon! Ha ha....
    Önskar dej en underbar midsommarhelg!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Tack för era snälla kommentarer! Jag fortsätter så gärna med rosa... ;) :)

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...