lördag 18 juni 2011

Ljuvliga lördag!

härligt det är med lördagar! Hemma hos oss är de i och för sig rätt inrutade, men väldigt avkopplande!
Startade denna lördag med frukost i lugn och ro med Mannen i mitt liv och minstingen ute i vårt älskade uterum. Så mysigt att i lugn och ro läsa morgontidningen och njuta av frukost. Lite senare drog jag och tvilling 1 iväg för att lämna minstingen och mellantjejen på ridskolan. Vägen ut dit är så fantastiskt vacker! Och därute är det också så väldigt fint. Njuter av omgivningen där och drömmer den där romantiserade drömmen jag har om livet på landet....




Passade på att köpa en kopp förmiddagskaffe i cafeterian där, innan vi drog vidare till stora mataffären.


eftermiddagen hann jag också med en tur in till Lilla storstan, tillsammans med Mannen och både tvilling 1 och tvilling 2. Mycket trevligt, med vackert väder och en fika på en uteservering. Då får jag den där drömmen om att bo inne i stan... Det ultimata för mig vore nog lägenhet i stan och sommarhus på landet... Fast just nu trivs jag där vi bor. Alldeles lagom. Lite avsides med närheten till lilla storstan.
På kvällskvisten avnjöt vi både Pina Colada och senare ett gott vin till laxen.
mycket ljuvlig lördag!


Det vackra glaset är arvegods från Mannens morföräldrar. Därav "W" som är ingraverat.


Mycket gott vin som jag kan rekommendera!

Trevlig kväll!

Maria




5 kommentarer:

  1. Låter som du haft fullt upp i helgen! Ha en fortsatt fin söndag, ses på tisdag!
    /Kram

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder Maria! Du är nog en lantlig romantiker ändå.. Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja, lördagarna brukar vara rätt fulltecknade. Men det är avkopplande saker som känns trevliga. Lämnar barn i stallet till lunch ca, sen hämtar jag vid 17, igen. Så tiden däremellan är rätt fri. Och nog är jag en lantlig romantiker allt! Men ssamtidigt ÄLSKAR jag storstadspuls! =) Kram till er båda!

    SvaraRadera
  4. Så ljuvligt fin din tunika är på dej !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  5. Tack Sanne! Dina ord värmer!
    Kram Maria

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...