onsdag 22 juni 2011

Eftertanke

Känner mig trött och slut! Men jag är samtidigt nöjd. Nöjd med vad jag gjort idag. Började kl 6:15 imorse på mitt jobb. Men var där tidigare för att "frukosta" med en arbetskamrat. Glädjeämne i tillvaron ;)
Alla mina arbetsuppgifter på jobbet är inte världens roligaste. Vissa är inte roliga alls. Speciellt inte när man känner att man vill tillgodose allas önskningar men inte kan göra det. Det är helt enkelt omöjligt... även om det sägs att ingenting är omöjligt ;) Idag fanns vissa inslag av det där mindre roliga...  Men vissa saker är riktigt bra med mitt jobb. Glada kollegor att dela skratt med, närheten jag har till mitt jobb, miljön och främsta anledningen till att jag faktiskt tycker om mitt jobb: barnen! De härliga spontana barnen som ger så mycket energi! Det är ju främst för dem som jag jobbar där, på den där förskolan!
Efter dagens slut gick jag hem. Hem för att byta kläder och fortsätta nästa arbete. Tillsammans med Mannen i mitt liv har jag ägnat fem timmar åt att frakta ris till återvinningscentralen. Drygt? Ja, jag känner mig rätt mör och helt slut. Men jag vet ju varför jag gör det. Så det är ändå en positiv känsla. Varje sak vi gör själva, spar vi ju faktiskt in någon krona på, mot att vi skulle ta hjälp utifrån. Pengar som kanske kan läggas på något annat.
Vårt husbygge är verkligen ett glädjeämne just nu. Hoppas det kommer vara det hela vägen fram till mål. 
Glädjeämnen, ja... Det är viktigt här i livet! Att fokusera på de små glädjeämnena i vardagen är nog så viktigt! Att det ligger en ny Lantliv och väntar tills det är dags att krypa i sängen, t.ex ;) 
Vilket kommer ske mycket snart... ;) 

Till sist:

Själv har jag varit med om en del tråkigheter i mitt liv, som på något sätt ändå gjort att jag värdesätter mitt liv. Jag har insett vad skört livet är, vad snabbt det kan förändras. Jag har bara ett liv.

Jag vill njuta av det för det går inte i repris!

Maria  



3 kommentarer:

  1. Så fint du skriver! Ja, det var inte en bra dag idag. Men den fick mig att faktiskt bestämma mig och inse vad jag vill och var jag vill lägga energi och prioriteringar. Så på så vis slutade den ganska bra för mig! Hoppas du också får en skön kväll med Lantliv!
    /Kram

    SvaraRadera
  2. Verkligen fint skrivet. Jag förstår varje ord och varje tanke.
    Hoppas du njuter av Lantliv och husbygget. Du är så ärlig men samtidigt positiv. Känns bra!
    Kram/pia

    SvaraRadera
  3. Godmorgon!
    Vet precis vad du menar! Livet kan vara jobbigt..jag vet precis vad du skriver om. Men som sagt, det gäller att se det positiva, ändå. Det verkar som om både du och jag lyckas med det!
    Önskar dej en underbar dag!
    Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...