tisdag 26 april 2011

Lampmani?

I höstas drabbades jag av "lampmani". Jag får alltid en släng av inredningsfrossa när det blir höst. Vill "pyssla" med nya gardiner och ljuslyktor å annat plock... Nu i höstas/vintras blev det lite nya lampinköp. Jag hade tittat på en så kallad stativlampa eller tripod-lampa, ett tag. De är ju så läckra! Eftersom jag målat mina furuskåp i svart, så var det just en svart som jag till slut slog till på. Ellos hade en snygg och prisvärd. Och med 40% rabatt, blev det förstås ännu mer prisvärt.
Den hade en svart skärm när jag köpte den, men jag tycker den passar bättre med en vit...

Ny lampa ovanför "matsalsbordet", blev det också. Ottawa från IKEA.
Fönstret fick också en ny lampa. Matchande silverklotet och vasen.

Läslampa till soffhörnet. Kanske egentligen mer en skrivbordslampa, men jag har inget snyggt skrivbord... Eller jo, det har jag men det står i yngsta dotterns rum, och då kan ju inte jag njuta av lampan ;)



Bild från:  lottaochloke.se
Till sist: Denna lampa har jag inte i  min ägo, det är en "VILL HA". "Cage" heter den. Hade tänkt mig två sådana i rumsfönstren, men lugnar mig lite, tills nästa hus ;)  Gillar industrikänslan på den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...