torsdag 30 december 2010

vintervita vinterjackan

Har varit till stan idag, för att köpa ny jacka.
För sådär 7-8 år sen köpte jag en svart, varm och skön dunparkas. De första åren använde jag den flitigt, men jag är ju en sån där människa som gärna köper nytt, så det har kommit in andra jackor i mitt liv. Men förra året så var det ju så himla kallt, så då åkte jackan fram från förrådet där den hängt de sista 4-5 åren... Eftersom den är rätt "klassisk", så har den ju liksom stått sig, och har varit helt ok.  Och perfekt när det är riktigt kallt! Men... Härom dagen åkte jag pulka med W. och dragkedjan gick sönder. Det berodde säkert inte på själva pulkaåket, det var nog mest tillfället... ;)  Sykunnig är jag, men att byta dragkedja på en så gammal jacka... NEJ tack!
så idag var jag alltså till stan för att köpa mig en ny. Liknande...
Tänka sig att det var nästan omöjligt! Urplockat till tusen! Fler än jag som behövde ny jacka, alltså! Eller inte behövde, utan bara ville ha... ??? ;) Till sist så hittade jag vad jag sökte. Men den fick bli vit. (Svarta jackor existerade inte... i alla fall inte den modell jag ville ha. ) Jättesnyggt i och för sig... men jag undrar hur många ggr per säsong man får tvätta den? ;)  Men jag slipper i alla fall byta dragkedja i den gamla... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...