fredag 12 november 2010

Fredagsmys

Underbara fredag!!!! Idag har jag stängningen på mitt jobb. Många tycker att det är trist att stänga en fredag, vilket betyder jobb till kl 17:30. Jag kan däremot tycka att det är rätt skönt! Jag får sovmorgon, börjar inte förrän kl 10:00. Hinner alltså ta det lugnt på morgonen, fixa en tvätt eventuellt, plocka undan i köket m.m... Lämna ett hem som är iordning... ;) Det "största av allt" är nog ändå att för det mesta har min Älskling hunnit hem före mig, och blir den förste att få ta reda på post, smuliga bänkar efter barnens mellanmål, disk m.m... ;) Jag är ju nästan alltid hemma först annars... Så det är väl bara rättvist? ;)
Har jag riktig tur, så kanske jag blir bjuden på något gott ... kanske en varm äppeldrink med kanel...?  ;)
Fredagar är bastudagar för mig och älsklingen. Det är så fantastiskt skönt att sätta sig i värmen och låta veckans stress å andra händelser bara försvinna ut ur kroppen i takt med att svetten rinner! Perfekt ställe att tillsammans få ventilera och reflektera över veckan som gått! Alla borde prova! Är man inte lycklig ägare till en bastu, kanske man skulle besöka ett badhus emellanåt.
Efter bastun känner man sig så skönt avslappnad i hela kroppen. Underbar känsla! Det är fredagsmys, det!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...