fredag 26 november 2010

"Adventsfredag"

Det heter säkert inte så... Men för mig är det när det är fredagen före första advent och huset är nystädat och adventspyntat. Eller snarare julpyntat t o m... här sparar vi inte på pyntet, inte. Så mysigt att komma upp då, på "adventsfredagen" och tända adventsljusstakar och stjärnor i fönstren.
I år blev det inte riktigt så, här är mest saker överallt!  Lite pedant som jag är så är det lite jobbigt...
Anledningen är att vi haft en målare här i veckan för att måla om vårt vardagsrum .(Då måste man ju liksom tömma rummet på saker, och sakerna ska flyttas ut lite här å där...) Jag hoppas och tror att han blir klar idag!
Jag ska absolut inte klaga, för det är en efterlängtad ommålning. Vårt hus är 10 år gammalt, och på den tiden var det terracotta och gula toner som "gällde"... Vårt rum har varit, saffransgult, kan man säga. Visserligen en varm färg, men usch vad jag tröttnat på den, sen länge! Varken jag eller min käre man har känt att vi haft lust eller tid att dra igång med det själva. Det blir ju så mycket jobb runtomkring. Men så tog vi hit en målare, nu, så det ska bli gjort till 1:a advent... ...och det är ju faktiskt inte förrän på söndag... ;)  Nu blir rummet så vitt och fint! Så ikväll hoppas jag på att kunna städa och göra julmysigt. Så får det väl bli en "adventslördag" i morgonbitti... ;)

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...